Quantcast
Browsing all 145 articles
Browse latest View live

Äventyret har börjat

Resan gick som sagt bra, vi blev hämtade på flygplatsen och framme på hotellet fick vi nycklarna till våra rum, jag Diana och Johanna delar rum. Natten däremot var hård, bokstavligt talat, kuddarna var...

Clik here to view.

Livsstilsresan lider mot sitt slut

Nu har vi bara ett par timmar kvar på hotellet innan vi åker mot flygplatsen och nu när internet verkar fungera ordentligt så passar vi på att blogga lite Idag tog vi en liten sovmorgon och efter...

Clik here to view.

Borta bra men hemma bäst

Resan hem igår gick bra men flygturen kändes lite långtråkig och så kom vi ju hem så sent så man var rejält trött också. Vi har haft en fantastisk vecka och det blev många kramar på på flygplatsen när...

Gröna Lund nr 2

Hampus har tjatat i flera veckor på att få åka till grönan med dagiskompisen Djamil och idag var det dag att åka dit, självklart så tog vi med oss Djamil också Vi var där strax innan öppning, toppen...

Gröna Lund nr 3, med Simon

Då var Gröna Lund besök nr 3 avklarad Jag hämtade Simon i skolan och åkte till grönan lagom till öppning kl 15. Vi började såklart med Twister och fortsatte med Eclipse, som jag inte gillar ens det...

Olycka och shopping

Strax efter två så ringde dagis och berättade att Hampus trillat ner från klätterställningen på dagis, han var ledsen och ville hem så jag skyndade dit såklart Stackaren var väldigt svullen på läppen...

En heldag på Furuviksparken

Igår var vi nästan hela familjen på Furuviksparken, Tim hade sovit hos en kompis och dom skulle gå på bio och se Iron Man 3. Vi var framme strax efter 10 och solen strålade nästan genast så träffade vi...

Epic – skogens hemliga rike

I förra veckan hade jag turen att vinna i bioklubben, jag vann en tygkasse med Epic motiv, en snacksmeny och fyra biljetter till Epic Så efter knattebion igår så åkte vi hem och hämtade killarna, och...

Frukostföreläsning hos Röhnisch

Igår var jag bjuden till Röhnisch där Liniz höll en föreläsning om sommarens restrender och speciellt träningsresor. Vi skålade i Proviva och åt goda smörgåsar En tjej från Röhnisch berättade hur...

Finaste väskan från Tirapunji

Den finaste väskan från Tirapunji har flyttat hem till mig Missa inte att tävla om en egen väska från Tirapunji, det gör ni HÄR

Semester på Mallorca del 1

Förra tisdagen, redan kl 3 på natten så klev jag och Magnus upp för att åka till Mallorca i en vecka hela familjen. Vi gjorde oss i ordning och gjorde lite smörgåsar att äta på väg till flygplatsen....

Gröna Lund nr 5

De senaste tre nätterna så har Lucas sovit hos kusin Alex och idag skjutsade magnus mig och simon dit för att hämta killarna och skjutsade oss sedan till Gröna Lund Vi var där strax efter öppning och...

Bio med Tim

Igår var jag och Tim och tittade på After Earth. Vi tyckte båda två att den var riktigt bra och vi hade lyxen att vi fick skjuts både dit och hem

Semester på Mallorca del 2

Midsommarafton firades i år på mallis och vi dansade runt midsommarstången på stranden, det var verkligen underbart Jag hoppas att fler midsomrar kommer att firas på en havsstrand omgiven av palmer...

Middag hos brorsan

I lördags efter kalaset åkte vi raka spåret hem till brorsan som skulle bjuda på grillat Då vi kom fram fick vi en glad överraskning, mamma och syrran var också där Det som drogs mest var de fyra...

Semester på Mallorca del 3

Kvällarna spenderades på vårt hotell, Princesa. Det var där kvällsunderhållningen fanns. Kvällen började med underhållning för barnen, som alla älskade, stora som små Så här gjorde Lollo och Bernie sin...

Legoland och besök

Förra söndagen så åkte Magnus till Legoland med Lucas, Simon och Hampus. Jag, Tim och flickorna stannade hemma och i måndags så kom Anna och Stella och hälsade på Tim satt mesta tiden av besöket...

Besök på Skansen

I onsdags var vi på Skansen med Anna och Stella. På väg mot lillskansen gick vi förbi kossor och getter som dom var ute och gick med och barnen ville såklart klappa, tyvärr så var det en getjävel som...

Man of steele med Lucas

Igår åkte jag och Lucas in till stan för att se Man of steele. Vi tyckte båda två att den var bra men jag tror att Lucas gillade den snäppet mer än mig Vi lyxade till de med plusstolar och kunde luta...

Liseberg

I måndags morgon åkte jag, Simon och Hampus till Göteborg, vi tog tåget som var det billigaste alternativet. Resan gick bra och killarna tyckte det var roligt och spännande att åka tåg Vi skulle bo på...